Algemene vergadering - zaterdag 27 februari 2021 om 14.00 uur

Afbeelding
placeholder

De algemene vergadering van de v.z.w. SKEPP vindt dit jaar plaats op zaterdag 27 februari 2021 om 14.00 uur. Door de COVID-19 maatregelen maken wij gebruik van de Wet van 20 december 2020 “houdende diverse tijdelijke en structurele bepalingen inzake justitie in het kader van de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus COVID-19, B.S. 24”.

Geplaatst onder
Deel artikel TwitterFacebookLinkedinWhatsapp

Concreet betekent dit dat wij de vergadering online zullen houden, door gebruik te maken van de software Microsoft Teams. De algemene vergadering zal ook beperkt zijn tot de vaste leden.

Agendapunten:

  1. Goedkeuring van het verslag van de algemene vergadering van 2020. U gelieve dit in bijlage aan te treffen en door te nemen.
  2. Werkingsverslag door de voorzitter. U gelieve dit in bijlage aan te treffen en door te nemen.
  3. Financieel verslag door de penningmeester. U gelieve dit in bijlage aan te treffen en door te nemen.
  4. Goedkeuring van de rekeningen 2020 en verlenen van décharge aan het bestuur en de commissarissen.
  5. Begroting 2021. Uitleg en goedkeuring.
  6. Stemming over het voorstel tot statutenwijziging. U gelieve dit in bijlage aan te treffen en door te nemen.
  7. Stemming over een gewijzigd intern reglement. U gelieve dit in bijlage aan te treffen en door te nemen.
  8. Aanvaarding van een nieuw werkend lid
  9. Verkiezing van een nieuw erelid

 

Wettelijk gezien zijn wij verplicht om u de procedure voor de online vergadering uit te leggen. U treft deze hierna aan, alsook op onze website:

Procedure van de online algemene vergadering:

  1. Enkel stemgerechtigde, vaste leden kunnen deelnemen én stemmen – hun e-mailadres zal als gast worden opgenomen in MS Teams.
  2. Leden die niet kunnen deelnemen vragen we om een volmacht in te dienen. Het belang hiervan is groot, omdat we voor de statutenwijziging een twee derde meerderheid van de stemgerechtigde leden moeten halen. Deze volmacht dient te worden bezorgd op volgende manier: een volmacht moet de vermelding van de naam bevatten aan wie de volmacht wordt gegeven en doorgestuurd worden aan patrick.vermeren@skepp.be (de secretaris).
  3. Deelnemen kan door gebruik te maken van de link die u zal ontvangen via Microsoft Teams en die zal worden herhaald in een ‘instructie’;
  4. Wij bezorgen de vaste leden op voorhand een kopie van het voorstel tot Statutenwijziging en het nieuwe Intern Reglement. De vaste leden dienen deze te hebben gelezen voor deelname aan de algemene vergadering. Tijdens de algemene vergadering zal immers alleen maar gestemd kunnen worden over de gehele teksten van beide documenten. De teksten worden ofwel aanvaard, ofwel verworpen.
  5. Er zal over de verschillende agendapunten gestemd worden door middel van handopsteking via het ‘virtuele handje’ dat in MS Teams voorhanden is. Bij aanvang van de vergadering wordt deze methode aan iedereen gedemonstreerd door de organisator.
  6. Eventuele technische storingen of mankementen die de vergadering hinderen, zullen vermeld worden in het verslag van de algemene vergadering.

 

De algemene secretaris,                                            De voorzitter,

 

Patrick Vermeren                                                     Paul De Belder